План рэалізацыі праекта
№ п/п
|
Форма работы
|
Тэрмін правядзення
|
|
Рэклама праекта
- на педагагічным савеце,
- на бацькоўскім сходзе
|
30.08
14.10
|
Распрацоўка плана рэалізацыі праекта.
|
Жнівень 2019 года
|
|
Збор інфармацыі, сустрэча са старажыламі вёскі, відэазапіс успамінаў.
|
Верасень-снежань
|
|
Сістэматызацыя сабранага матэрыялу па тэмах:
|
|
3.1
|
Легенды аб паходжанні
|
Студзень
|
3.2
|
Погляд у гісторыю: Кукава ва ўладанні пана Абуховіча
|
Люты
|
3.3
|
Жыццё на хутарах.
|
Сакавік
|
3.4
|
Вераванні местачкоўцаў.
|
3.5
|
Дарогамі вайны
|
Красавік
|
3.6
|
Станаўленне калгаса. Узнагароды за працу.
|
Май
|
3.7
|
Гісторыя школы ў асобах
|
Чэрвень
|
3.8
|
Аграгарадок Кукава
|
|
Адкрыццё віртуальнага музея
|
Снежань
|
|
Праца над старонкамі віртуальнага музея (рабочыя назвы)
|
Студзень – жнівень 2021г.
|
|
5.1
|
Адкуль мы? Чые мы?
|
Студзень
|
5.2
|
Пры панскай уладзе.
|
Люты
|
5.3
|
Паўсядзённыя клопаты хутаран.
|
5.4
|
Адстаім сваю Радзіму!
|
Сакавік
|
5.5
|
Станаўленне калектыўнай гаспадаркі.
|
Красавік
|
5.6
|
Старонкамі школьнага жыцця.
|
Май
|
5.7
|
Гісторыя з’яўлення найбольш значных аб’ектаў вёскі.
|
Чэрвень - ліпень
|
5.8
|
Аграгарадок Кукава.
|
Жнівень
|
Актуальнасць праекта
Неад'емнай часткай адукацыйнага працэсу школы ў сучасным свеце з'яўляецца забеспячэнне эфектыўнай занятасці школьнікаў, якія навучаюцца ў суботні дзень. Дзейнасць работы ўстановы адукацыі павінна быць накіравана на павелічэнне прасторы, у як дзеці могуць развіваць сваю актыўнасць, дэманстраваць тыя якасці, якія часта застаюцца незапатрабаванымі ў адукацыйным працэсе. Гэтаму спрыяе арганізацыя разнастайных відаў дзейнасці ў шосты школьны дзень, якая садзейнічае ўзбагачэнню жыццёвага вопыту дзяцей прыкладамі пазітыўнага ўзаемадзеяння.
Субота - спрыяльны дзень для правядзення розных выхаваўча-прафілактычных, забаўляльных і карэкцыйна-рэабiлiтацыйных мерапрыемстваў, а таксама работы з бацькамі. Школа павінна імкнуцца да таго, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.
Галоўныя пытанні, якія хвалююць сучасных педагогаў: як можна выхоўваць без прымусу? Як развіваць пазнавальны інтарэс, патрэбу ў самастойным пошуку? Як зрабіць працэс выхавання ў 6-ы школьны дзень радасным?
Пачуйце сэрцам голас дзіцяці... Прыслухайцеся, і вы пачуеце, што дзеці хочуць пазнаваць новае, цікавае. І яны ж хочуць гуляць, весяліцца, а не слухаць манатонныя гутаркі і павучанні і з дня ў дзень рабіць адно і тое ж. Таму наш праект прадстаўлены ў форме гістарычнага краязнаўчага падарожжа, у якое ўцягнуты ўсе ўдзельнікі выхаваўчага працэсу: дзеці, педагогі, бацькі. Мы спадзяемся, што тут кожнаму знойдзецца справа па інтарэсах і здольнасцях, а працэс ўзаемных зносін стане неабходным і радасным. Сацыяльная, эстэтычная і маральная накіраванасць выхаваўчага працэсу ў суботу, яго ўздзеянне на свядомасць, пачуцці і паводзіны дзяцей з'яўляюцца важным умовай творчага развіцця асобы, фарміравання яе здольнасцяў і набыцця сацыяльнага вопыту.
Праект «Тут маё сэрца» з'яўляецца часткай арганізацыі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень. Праект прысвечаны Году малой радзімы, што вельмі важна для нашай сучаснасці, напоўненай мабільнасцю, мітуснёй і ўсімі тымі перашкодамі, якія знішчаюць самыя галоўныя каштоўнасці чалавека. Гэты час дасць мажлівасць кожнаму зразумець для сябе, што значыць малая радзіма і дзе знаходзіцца тое месца. І тут самі сабою ўзгадваюцца словы з кнігі “Свята для сэрца” Анатоля Бензярука: “Адшукаць малую радзіму лёгка. Трэба толькі адчыніць дзверы, выйсці на вуліцу. Усё, што ўбачыш навокал, – гэта яна, твая малая радзіма. Твая рэчка. Тваё поле. І твой лёс. Твая школа. Твая першая настаўніца… І яшчэ шмат, шмат чаго”.
Любоў да Айчыны, гонар за сваю зямлю не ўзнікаюць самі па сабе, а выхоўваюцца. Адным з вядучых фактараў фарміравання гістарычнай і патрыятычнай свядомасці навучэнцаў ДУА “Кукаўская сярэдняя школа” з’яўляецца краязнаўства. Яно звязана з тым, што краязнаўчая адукацыя і выхаванне набывае вядучую ролю ў вырашэнні задач патрыятычнага і маральнага станаўлення асобы. Пашырэнне ведаў аб сваім краі, яго гісторыі, развіццё інтарэсу да мінулага і цяперашняга ажыццяўляецца ўсімі формамі і метадамі як адукацыйнай, так і бібліятэчнай работы.
Можна што ёсць моцы крычаць пра любоў да роднай зямлі, і палец аб палец не ўдарыць для яе дабрабыту. А можна ціха чыніць важную справу, каб праславіць імя яе. Вось такую важную справу і чыняць педагогі Кукаўскай сярэдняй школы.
Практычная значнасць праекта вызначаецца ў тым, што створаны віртуальны музей стане адной з крыніц атрымання дадатковых ведаў для навучэнцаў, дапаможа развіць цікавасць да краязнаўства, да мясцовых абраў і звычаяў, а гасцям установы адукацыі раскрые непаўторнасць нашай малой радзімы.
Мэта праекта:
- стварыць умовы для фарміравання актыўнай жыццёвай пазіцыі вучняў, якая спалучае ў сабе высокія маральныя якасці, дзелавітасць, творчую індывідуальнасць, пазітыўнае стаўленне да свету.
Задачы праекта:
арганізацыя вольнага часу вучняў на аснове выкарыстання узаемазвязаных форм адукацыйнага працэсу, якія садзейнічаюць станаўленню актыўнай грамадзянскай пазіцыі вучняў;
уключэнне дзяцей і падлеткаў і іх бацькоў у розныя віды дзейнасці па інтарэсах на аснове асобасна-арыентаванага падыходу, стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцяў навучэнцаў, фарміраванне устойлівай цікавасці да пазнавальнай дзейнасці;
развіццё маральна-працоўных якасцяў асобы: працавітасці, абавязаку і адказнасці, мэтанакіраванасці і прадпрымальнасці, сумленнасці, добрасумленнасці, павагі да людзей працы і вынікаў іх дзейнасці.
удасканаленне работы па духоўна-маральнаму і грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню навучэнцаў, прапаганда гісторыка-культурнай спадчыны Беларусі, вывучэнне традыцый, звычаяў, культуры беларускага народа на аснове мясцовага матэрыялу.
уздзеянне на свядомасць навучэнцаў, садзейнічанне ўцягванню дзяцей у турыстычную дзейнасць.
павышэнне эфектыўнасці работы па развіцці ў вучняў беражлівых адносін да роднай зямлі, прыроды.
далучэнне бацькоў да працы над праектам 6-га школьнага дня, павышэнне адказнасці сям'і за выхаванне дзяцей.
спрыяць прафілактыцы і папярэджанню правапарушэнняў сярод навучэнцаў, фарміраванню норм паводзін (ветлівасці, тактоўнасці, чалавечай годнасці, павагі да старэйшых, выкананне правілаў этыкету і інш.).
Этапы працы над праектам
1 этап. Арганізацыйна-падрыхтоўчы
üВывучэнне запытаў вучняў і бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.
üСтварэнне творчай групы педагагічных работнікаў па рэалізацыі праекта шостага школьнага дня.
üСтварэнне творчай групы навучэнцаў па рэалізацыі праекта.
üПадрыхтоўка неабходных дакументаў.
2 этап. Інфармацыйна-азнаямленчы
üПрэзентацыя праекта.
üВывучэнне зместу наяўнага вопыту.
üАналіз і падбор метадычнай літаратуры па дадзенай праблеме.
üАфармленне ідэй праекта, стварэнне плана рэалізацыі.
üВызначэнне тэрмінаў і выканаўцаў.
üАрганізацыя супрацоўніцтва бацькоў, дзяцей і педагогаў.
3 этап. Выканаўчы
üУкараненне вопыту і апрабацыя яго праз арганізацыю выхаваўчых мерапрыемстваў у рамках шостага школьнага дня.
4 этап. Кантрольны
üКантроль і аналіз атрыманых вынікаў.
5 этап. Выніковы
üПадвядзенне вынікаў рэалізацыі праекта са справаздачай на педагагічным савеце ў жніўні 2020 года.
üАдкрыццё віртуальнага музея.
üКарэкцыя дзейнасці ўдзельнікаў праекта на аснове вынікаў маніторынгу выхаванасці з улікам спецыфікі працы ўстановы адукацыі.
üРазмяшчэнне інфармацыі аб праведзеных мерапрыемствах, выніках рэалізацыі праекта на старонцы школьнага сайта.
üТэрміны рэалізацыі праекта
Праект разлічаны на навучальны год: жнівень 2019 г. - жнівень 2020 г.Адкрыццё віртуальнага музея плануецца правесці ў верасні-кастрычніку 2020 года.
Удзельнікі праекта
Мэтавая група – педагогі,вучні ДУА “Кукаўская сярэдняя школа” і іх бацькі.
Ініцыятыўная група – Волах Т.К., намеснік дырэктара па ВВР
Януць Л.У., выхавацель групы падоўжанага дня
Мелехавец В.М., настаўнік рускай мовы і літаратуры
Рабочая группа
Януць Л.У., выхавацель групы падоўжанага дня
Мелехавец В.М., настаўнік рускай мовы і літаратуры
Волах Т.К., намеснік дырэктара па ВВР
Берташ Т.Ю., педагог-арганізатар
Мініч А.С., настаўнік інфарматыкі
Ленкавец А.І., бібліятэкар ДУА “Кукаўская сярэдняя школа”
Віннік А.У., загадчык сельскай бібліятэкі
Зяньковіч С.А., старшыня ААТ “Дубнякі”
Бацькі, вучні ДУА “Кукаўская сярэдняя школа”
Жыхары і ўражэнцы вёскі Кукава
ЧАКАЕМЫЯ ВЫНІКІ
- Павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці навучэнцаў у шосты школьны дзень і, як вынік, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей.
- Павышэнне ўзроўню выхаванасці навучэнцаў.
- Арганізацыя разнастайнай грамадска значнай дасугавай дзейнасці, усвядомленае разуменне важнасці грамадска карыснай працы, усвядомленае удзел у розных відах грамадскай працы.
- Павышэнне актыўнасці ўдзелу бацькоў у выхаваўчых мерапрыемствах у шосты школьны дзень, наладжванне больш цесных кантактаў установы і сям'і.
- Развіццё творчага патэнцыялу асобы кожнага навучэнца.